איך לנצל את המרחב בחוץ למטבח חוץ יעיל ונוח?

הקמת מטבח חוץ היא דרך נפלאה להעלות את ערך הבית, אך בעיקר להעלות את רמת חייכם.

מטבח חוץ מאפשר ליהנות מהחוויה שבבישול גם באזור הגינה, לארח מפגשים מהנים, או פשוט לפנק את עצמנו אחרי יום עבודה ארוך.

יחד עם זאת, על מנת שכל אלו באמת יוכלו לצאת לפועל, נצטרך לבנות את מטבח החוץ באופן יעיל וחכם.

בין אם יש לנו חצר גדולה, בינונית, או יחסית קטנה, אין סיבה שלא נבנה מטבח חוץ, אם זה מה שאנחנו חושקים בו. תכנון והוצאה לפועל יעילים ופרקטיים יגשימו עבורכם את החזון. ישנם מספר אלמנטים אשר צריכים לבוא יחד בעת התכנון, על מנת שתהליך הבנייה יביא לתוצאה האולטימטיבית.

 

התאמה למרחב

בבואנו לתכנן איך יראה, והיכן בדיוק ימוקם, מטבח החוץ, עליו אנו חולמים, חשוב לזכור שעלינו להתאים את התכנון לשטח הקיים, ולא את השטח הקיים לחזון של המטבח. במידה ונתכנן קודם המטבח ואז נחפש כיצד להכניס אותו למרחב הקיים, סביר כי ניתקל בהרבה מכשולים ואולי אף נרצה לבצע שינויים במרחב זה על מנת שהמטבח ייצא לפועל. במקרה שכזה סביר כי ניוותר עם הוצאה כספית גדולה בהרבה יותר ממה שדמיינו, וכי בסופו של הדבר אולי ההליך לא יהיה כל כך פרקטי.

 

חומרי גלם

לאחר שהתאמנו את התכנון בהתאם למרחב הקיים, חשוב לקחת בחשבון את חומרי הגלם, היות והם יכולים להשפיע רבות על המרחב. במידה ומדובר באזור קטן יחסית, סוג חומר הגלם הלא נכון יכול במראהו ליצור תחושה של מרחב קטן עוד יותר. בנוסף, ישנם חומרי גלם כבדים וגדולים שפשוט יתפסו הרבה מקום. ישנם חומרי גלם קלים יותר, דוגמת אלומיניום, אשר יגרמו לתחושת מרווח.

 

תבקשו עזרה

זכרו, רבים מאתנו לא בהכרח מתמחים בעיצוב ובנייה, ובמידה ואנו אכן רוצים מטבח חוץ שיתאים באופן מדויק למטרותינו, מומלץ ביותר לשכור את שירותיו של איש מקצוע המתמחה בבניית מטבחי חוץ. בנוסף, ניתן לבדוק אם יש לו גם ידע בעיצוב על מנת שיוכל לייעץ לנו כיצד עדיף לבנות, על מנת לספק תחושת מרווח במקום קטן.

 

עיצוב

לבסוף, אחרי שביצענו את כלל התכנון, המטבח נבנה, כעת עלינו רק לאבזר. כאן אנו יכולים ליפול ולהרוס את כלל התכנון. הגיוני שנרצה שלמטבח שלנו יהיו כמה שיותר מכשירים המאפשרים לנו לעשות מגוון רחב של דברים, אך חשוב לזכור כי אבזור יתר יכול להביא לתחושה של עומס, ואף להקטין במראית העין את כלל המטבח.

 

לסיכום

במידה והחלטנו לבנות מטבח חוץ, חשוב לשמור על מספר אלמנטים, תוך כדיי התכנון והבנייה, כדיי שהמטבח ייבנה בצורה הכי יעילה ואסתטית. במידת הצורך, נדאג לשכור את שירותיו של איש מקצוע אשר יקל על התהליך.

 

פרגולה

אולי יעניין אותך גם

שיש
טיפים למטבח
6 הדיברות למטבח חלומותיכם

תכנון מטבח הוא עניין מורכב עם אלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון. טובי המוחות יגידו כי המטבח הוא החדר המסובך ביותר לעיצוב דווקא בגלל שהוא גם

קרא עוד »
שיש
טיפים למטבח
4 טיפים לבחירת חיפוי מטבח

עיצוב מטבח יכול להיות משימה מורכבת למדיי, במיוחד אם אף פעם לא עשיתם זאת. אך מה עם מדובר בבחירת חיפוי למטבח? בדיוק בשביל זה, ריכזנו

קרא עוד »