6 הדיברות למטבח חלומותיכם

תכנון מטבח הוא עניין מורכב עם אלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון.

טובי המוחות יגידו כי המטבח הוא החדר המסובך ביותר לעיצוב דווקא בגלל שהוא גם "חדר עבודה", כך שלא משנה עד כמה יפה אנחנו רוצים שהוא יהיה – משהו אכיל צריך לצאת ממנו. אז מאיפה מתחילים?

 

הדיבר הראשון – לבי במזרח אך אנכי ובמערב

כשאנחנו מתכננים ומעצבים כל חדר שיהיה, אנחנו צריכים לקחת בחשבון את חזון שלנו ולראות האם הוא בכלל תואם למצב הנתון. לא יעזור אם נרצה שיהיה לנו מטבח רחב עם משטח עבודה של 7 מטר כשזמינים לי רק 3 מטרים, נכון?

בנוסף, יעזור לעשות רשימה של דברים שלא עבדו במטבחים הקודמים – שתרצו לבצע במטבח החדש שלכם כמו – יותר תאורה, יותר משטחי עבודה, כיור אחד במקום שניים וכו'.

 

הדיבר השני – מהעין לנייר

אחרי שהבנתם איך אתם רוצים שהמטבח יראה באופן כללי, זה הזמן למדוד את השטח הנתון ולערוך שרטוט ראשוני בו תכתבו איפה כל דבר יהיה, באיזה גובה וכו'. זה יהיה הזמן הנכון להוסיף גם אביזרי מטבח כמו מיקסר, תנור ועוד, כדי שתדעו שיש מקום להכל.

 

הדיבר השלישי – משולש הזהב

עיקרון עיצובי חשוב וידוע בכל מטבח הוא משולש הזהב – כיור, כיריים ומקרר. הרי במטבח אנחנו לוקחים מצרכים מן המקרר, מכינים מהם את האוכל ומניחים בכיור שאריות לא רצויות של ירקות לדוגמא וכלים שהוצאנו במקרר.

לכן, על שלושת האלמנטים הללו ליצור מעין משולש ורצוי שגם יהיו קרובים אחד לשני לעבודה נוחה יותר.

 

הדיבר הרביעי – גלו את הסטייל הפנימי שלכם

אם בדיבר השני עשיתם שרטוט ראשוני על הנייר, זה הזמן להעלות את העניין דרגה למעלה. תוכלו להיעזר בבעל מקצוע שיוכל לערוך לכם הדמיה ממוחשבת של כל העניין. בהדמיה הזאת תשלבו גם סגנון עיצוב שייתן קו אחיד, מה שיגרום למטבח החלומות שלכם לקבל חיים.

 

הדיבר החמישי – ויהי אור

תאורה במטבח היא אחד הדברים החשובים. לא תרצו לעבוד בחושך או באור שלא נותן לכם לראות האם אתם חותכים את המלפפון או את האצבע, נכון? לכן חשוב שיהיה אור שמתאים לעבודה במטבח כמו אור לבן למשל, אך שימו לב שהוא מתאים גם לקו העיצובי שבחרתם, כן?

 

הדיבר השישי – אלוקים נמצא בדברים הקטנים

ולסיום סיומת, אי אפשר לדלג על הפרטים הקטנים אבל הלא פחות חשובים שאורזים את העיצוב ואוספים את כל החלקים שבחרתם למטבח אחד יפייפה. אנחנו מדברים כמובן על חומרי העבודה,  הפירזול ואפילו מכשירי המטבח החשמליים.

אומנם ניתן לחשוב שאלו דברים מינוריים אך הם אלו שבסופו של דבר ייתנו את הטון ויגידו האם המטבח יהיה שיק, או שוק.

 

לסיכום

עיצוב מטבח הוא חוויה מורכבת אך אם תעכבו אחר 6 הדיברות, הוא יהיה גם כיפי!

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

שיש
טיפים למטבח
4 טיפים לבחירת חיפוי מטבח

עיצוב מטבח יכול להיות משימה מורכבת למדיי, במיוחד אם אף פעם לא עשיתם זאת. אך מה עם מדובר בבחירת חיפוי למטבח? בדיוק בשביל זה, ריכזנו

קרא עוד »