הטרנדים החמים לעיצוב המטבח ל-2022

מהר ממה שהרגשתם, שנת 2021 כבר כמעט חלפה לה, ומגיחה 2022 ועמה טרנדים חדשים לעיצוב הבית, ובעיקר המטבח.

ישנה מחלוקת בין רבים לגביי מהו החדר החשוב ביותר בבית, והמטבח הוא בהחלט אחד מהמתחרים הגדולים.

המטבח יכול להוות מקום של איחוד משפחתי, שלווה, עיסוק, ואפילו מקום עבודה לרבים.

אזור המטבח הוא כנראה האזור הכי מתויר בבית. אנו שותים שם את הקפה של הבוקר, מכינים צהריים לילדים בזמן ששואלים אותם איך היה בבית הספר, ומתאגדים יחד לארוחת שישי משפחתית. במטבח רבים אף מוצאים את התחביב והתשוקה שלהם, היות ובישול ואפייה כבר ממזמן הפכו להיות אומנות שאינה שמורה למסעדות בלבד. על כן, כשאנו באים לעצב את המטבח שלנו נרצה שהוא יהיה חדשני, טרנדי, ובעיקר שישרת את צרכינו. אז איך נעצב את המטבח שלנו לקראת 2022?

 

מטבח ירוק

טרנד המטבח הירוק רלוונטי לא רק לשנה הקרובה אלא גם לזו שעומדת לחלוף, וסביר כי טרנד זה רק ימשיך ויתגבר. משמעות המילה "ירוק" היא כמובן ידידויות לסביבה, בעידן בו התחממות גלובלית רק הולכת ומחמירה. כאשר נבוא לעצב את המטבח נוכל לבחור עד כמה רחוק אנו הולכים. לדוגמא, האם אנו נעצב באמצעות חומרים ממוחזרים או חומרים מתכלים, האם נבחר שלא להכניס אף פריט שמכיל פלסטיק, או אפילו נבחר להכניס אך ורק כלים רב פעמיים, שקיות מתכלות, וכדומה.

 

גוון

שנת 2021 זו השנה שבה הרגשנו אט אט את ההקלה שלאחר המגיפה, ורבים חיפשו בבתיהם אווירה נינוחה, קלילה ומרגיעה אשר התאפיינה בין היתר בצבעים חלקים, ובעיקר לבנים. כעת, המשבר אמנם לא נגמר, אך מרבית האוכלוסייה כן מחפשת להחזיר מעט צבע ושמחה לחייה והדבר כמובן משתקף בכלל חדרי הבית. אם כן, ניתן יהיה למצוא בשנת 2022 קירות עם מעט יותר צבע וגיוון. לדוגמא, קיר שלם בצבע כחול מרגיע, ירוק, ואפילו צהוב.

בנוסף, בשנה שתחלוף חזרו לא מעט טרנדים אשר שיקפו את רוח העבר ובפרט שנות ה-50 וה-60. על כן, באופן יחסי ניתן לצפות שסגנון הרטרו כאן כדיי להישאר, ונתחיל לראות סגנון עיצובי המזכיר את שנות ה-70 וה-80, בין אם מדובר בפלטת צבעים בוהקת יותר או פשוט כלים ופרטי נוי למטבח ברוח התקופה.

 

משטח עבודה

גם כאן אנו עדים לשינוי שעומד לבוא, וכבר התחיל. בשנים האחרונות נפוץ היה טרנד הארונות החכם, בו בלחיצה אחת נפתח הארון, אך כעת הידיות החלו לעשות קאמבק. כמו כן, ישנה חשיבות גדולה לחומר ממנו עשוי השיש והאי עליו אתם עובדים, ובעיקר השילוב של עץ מלא המעניק תחושה חמימה, ואותנטית.

 

לסיכום

שנת 2022 ממש מעבר לפינה, אבל הטרנדים שלה כבר ממש כאן. צפו לצבעים בוהקים, קאמבק של שנות ה-80, ובעיקר הצבע הירוק.

 

חלל מעוצב

אולי יעניין אותך גם

חלל בעיצוב אישי
עיצוב מטבח
איך לעצב מטבח פרקטי?

המטבח הוא כבר ממזמן, ובאופן בלתי ניתן לערעור, אחד החדרים הכי חשובים בבית. אנו מבלים שעות יום רבות במטבח אפילו מבלי שנבין זאת; אנו שותים

קרא עוד »