4 טיפים לבחירת תאורה למטבח חוץ

במידה והנכם מתכננים הקמת מטבח חוץ, חשוב לזכור כי ישנה חשיבות גדולה לתאורה אותה תציבו, ולא רק למשטח העבודה עצמו.

תאורה נכונה היא תאורה בטוחה ויעילה, אשר באמצעותה תוכלו לבשל בחוץ גם כשחשוך, וגם זו שלא תיהרס או תביא לתקלות וכשלים בתנאי מזג אוויר שונים.

המטרה במטבח חוץ היא לאפשר לנו להעלות את רמת חיינו, לארח חברים ומשפחה ברמת אירוח גבוהה, אך חשוב בלדעת שלתאורה של המטבח יש יד בקיום כלל הדברים הללו, ורבים אחרים. תאורה נכונה תאפשר לנו שימוש נוח ובטוח במטבח, היא תיתן אווירה מסוימת בהתאם לצרכינו, ועוד. אז איך נבחר את תאורת החוץ המתאימה ביותר?

 

מיקום

הטיפ הראשון ואולי הכי חשוב, הוא מיקום התאורה. זכרו כי מטבח, בין אם הוא בפנים או בחוץ, מיועד להכנת אוכל ולעיתים הפעולה משלבת שימוש באמצעים שיכולים להוות סכנה, דוגמת סכנים או מבערים. לכן, במיוחד אם אנו עושים שימוש במטבח חוץ לאחר השקיעה, חשוב שהתאורה תמוקם כך שתספק לנו את מירב הראייה של משטח העבודה.

 

אקלים

היות ומדובר במטבח חוץ, הוא חשוף לתנאי אקלים קיצוניים יותר, גם אם ישנה הגנה של גגון או כיסוי כזה או אחר. לכן, נרצה שכל סוגי התאורה שאנו ממקמים בחוץ יהיו עשויים במיוחד עבור אזור זה. תאורה מיוחדת לחוץ תהיה עמידה בפני שינויי אקלים ובכך תהיה בטוחה לשימוש.

 

גוון

כפי שהנכם לבטח יודעים, תאורה יכולה לבוא בכמה גוונים, כאשר הנפוצים ביותר הם אורות צהובים או לבנים. כאן חשוב להזכיר את אלמנט המיקום. בבניית מטבח חוץ כנראה נכליל גם את אזור האירוח החיצוני. תאורה לבנה תוכל לאפשר לנו ראייה טובה וברורה באזור העבודה, בעוד שתאורה צהובה הינה חמימה ונעימה יותר ואולי תתאים יותר לאזור הישיבה.

כמו כן, ישנה תאורה הנקראת תאורת אווירה, בה הגוון הוא דווקא כחול מרגיע והוא משווה תחושה רומנטית. משמע כי תאורה זו יכולה לפעול על מנת לספק מינימום של תאורה לאזור חשוך, אך לא לשם עבודה.

 

מטרה

לבסוף, חישבו על מי הולך להשתמש במטבח החוץ ובהתאם מקמו ובחרו את סוג התאורה. זאת אומרת, קחו בחשבון אם מדובר באנשים נמוכי קומה, ילדים שנמצאים באזור הבישול, מכשור המטבח עצמו בגריל או גם טאבון ותנור, ועוד.

 

לסיכום

הבחירה להקים מטבח חוץ היא בחירה נפלאה אשר תשדרג את רמת חייכם ורמת האירוח, ותעלה את שווי הבית. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי יש חשיבות לאיכות ולאופי התאורה שהנכם ממקמים בחוץ. לכן, זכרו לבצע הבדלה בין האזורים שבהם תרצו להקים תאורה ומה מטרת האזור. כמו כן, אבחנו איזה סוג תאורה הינה עמידה בפני שינויי אקלים ואף בפני מים, וכך תבנו מטבח פרקטי ובטוח.

 

בר

אולי יעניין אותך גם

שיש
טיפים למטבח
6 הדיברות למטבח חלומותיכם

תכנון מטבח הוא עניין מורכב עם אלמנטים רבים שיש לקחת בחשבון. טובי המוחות יגידו כי המטבח הוא החדר המסובך ביותר לעיצוב דווקא בגלל שהוא גם

קרא עוד »
שיש
טיפים למטבח
4 טיפים לבחירת חיפוי מטבח

עיצוב מטבח יכול להיות משימה מורכבת למדיי, במיוחד אם אף פעם לא עשיתם זאת. אך מה עם מדובר בבחירת חיפוי למטבח? בדיוק בשביל זה, ריכזנו

קרא עוד »