5 שלבים בבחירת סגנון עיצובי למטבח שלכם

המטבח הוא למעשה מקום מרכזי בכל בית, שכן גם מבלי שנשים לב, אנחנו נמצאים בו לא מעט פעמים במהלך היום ולא רק בשביל לאכול ולשתות.

על כן, בשל מרכזיותו, כדאי לבחור סגנון עיצוב שיתאים עבורכם ויתרום לאווירה הביתית, אך כיצד יש לעשות זאת?

 

סגנונות המטבח ומאפיינים בולטים

סגנון מטבח

מאפיינים בולטים

מודרני עיצוב מינימליסטי, מראה נקי ואסתטי עם קווי מטבח ישרים וידיות אינטגרליות
קלאסי מראה עדין וניטראלי עם חזיתות עשויות מעץ
תעשייתי מראה חדשני ומחוספס עם מנורות תלויות
כפרי חזיתות במראה משופשף, תאורה מעוטרת וזכוכית סבתא
אקלקטי מראה המשלב בתוכו 2 סגנונות או יותר עם קירות בציפוי בריקים

 

שלב ראשון – קביעת תקציב

לפני בחירת הסגנון, יש לבדוק קודם כל את סכום התקציב העומד לרשותכם מאחר וסגנון מודרני למשל דורש תקציב, הנע בין 40,000 – 25,000 ₪ (כולל שירותי הובלה והרכבה). כמו כן, כדי לא לחרוג מהתקציב, יש לחלק אותו מראש למרכיבים הנכללים במטבח, כגון: תאורה, ריצוף, פינת אוכל, ארונות ומוצרים חשמליים.

 

שלב שני – בדיקת השטח והבחירה בכמות האחסון הנדרשת עבורכם

כדי להתאים את סגנון העיצוב לשטח המטבח העומד לרשותכם, יש לבדוק במדויק את שטחו. יתר על כן, במידה ואתם צריכים יותר מקומות אחסון במטבח, אז הבחירה בעיצוב כפרי עשויה להתאים לכם יותר מאשר עיצוב מודרני, המתאפיין בין היתר בעיצוב מינימליסטי ופחות שימושי.

 

שלב שלישי – התאמה לאורח חיים

יש להתאים את סגנון העיצוב לאופן ההתנהלות שלכם ביום יום, שכן במידה ואתם נוטים לבשל הרבה במטבח, אז ייתכן ומטבחים עם אלמנטים מעוטרים פחות יתאימו עבורכם. זאת ועוד, במידה ואתם נוטים לבשל הרבה עם ילדיכם, ככל הנראה תעדיפו משטחי עבודה וחיפויים הניתנים לניקוי בקלות, כפי שקיימים בסגנון התעשייתי.

 

שלב רביעי – התאמה לעיצוב הביתי

כשבוחרים סגנון עיצוב למטבח, יש לקחת בחשבון את סגנון העיצוב הקיים בשאר חלקי הבית, הרי אם הבית מעוצב בסגנון מיושן ופחות מודרני, קל וחומר שהמטבח ייראה גם בסגנון כזה. במקרה הזה למשל, יתאים סגנון עיצוב כפרי ולא מודרני.

 

שלב חמישי –  התאמה לטווח הארוך

כדי למנוע או להפחית את הסיכוי שתצטרכו לשנות את סגנון המטבח מספר פעמים במהלך החיים ובשל כך, להשקיע עוד סכום כסף משמעותי, יש לקחת בחשבון את מידת ההתאמה שלו בעתיד. כלומר, יש לשאול את עצמכם האם הסגנון יטיב עמכם גם לאחר תקופה ארוכה?

 

עם מי כדאי להתייעץ בבחירת הסגנון?

כדי שמטבח יוכל לתרום לאווירה נעימה בבית ולשרת אתכם גם בעוד שנים רבות, חשוב לבחור בסגנון שיתאים לצרכים האישיים שלכם. כדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר ולהפחית סיכוי לטעויות, כדאי לפנות אל אדריכלים או מעצבי פנים המשתייכים לחברת מטבחים ידועה.

 

פינת ישיבה

אולי יעניין אותך גם

חלל בעיצוב אישי
עיצוב מטבח
איך לעצב מטבח פרקטי?

המטבח הוא כבר ממזמן, ובאופן בלתי ניתן לערעור, אחד החדרים הכי חשובים בבית. אנו מבלים שעות יום רבות במטבח אפילו מבלי שנבין זאת; אנו שותים

קרא עוד »