איך לעצב מטבח פרקטי?

המטבח הוא כבר ממזמן, ובאופן בלתי ניתן לערעור, אחד החדרים הכי חשובים בבית.

אנו מבלים שעות יום רבות במטבח אפילו מבלי שנבין זאת; אנו שותים שם את הקפה של הבוקר, מתאחדים לארוחות משפחתיות, ואפילו נותנים במה לתחביבים כמו בישול

ואפיה.

כאמור אנו משתמשים במטבח כל כך הרבה ולכן חשוב שהוא גם יהיה פרקטי, בטוח, וישרת את צרכינו. רבים מעצבים את מטבחיהם בהתאם לצו האופנה העדכני ואז מופתעים לגלות שאופנה לא בהכרח משמעה נוחות או פרקטיות, מה שהופך את ההשקעה שנעשתה למעין חסרת טעם. אז איך נדאג שהמטבח שלנו יקלע בדיוק לטעם שלנו, ולצרכים שלנו?

 

תקציב

ראשית, טרם ניגש לבצע פעולה כלשהי הקשורה לעיצוב ושינוי המטבח, הדבר הפרקטי ביותר לעשות הוא כמובן לבנות תקציב. אם נתחיל לתכנן לפני שנקבע את כמות הכסף שאנו מוכנים להוציא, כנראה שיהיה לנו קשה לוותר אחר כך על דברים. במידה ונחליט מראש על סכום ייעודי, יהיה סיכוי פחות לחריגה גדולה. מטבח פרקטי הוא אמנם חשוב, אבל גם חשוב באותה מידה שנהיה מסוגלים ליהנות מהתוצאות ללא השלכות קשות.

 

סגנון וחומר

לאחר שהחלטנו על תקציב עלינו לחשוב על הכיוון הכללי של העיצוב. האם נרצה סגנון עיצוב חלק, או שדווקא נרצה לשים דגש על מטבח ירוק, או מטבח עם צבעים מעניינים כמו כחול או צהוב?. בהתאם להחלטה זו גם נוכל לדעת אילו חומרי גלם נדרשים על מנת להביא את החזון העיצובי לחיים, וכיצד הם באים בבד עם התקציב שלנו.

 

השילוש הקדוש

ברוב המטבחים ישנם מכשירים גדולים, דוגמת מקרר, תנור וכדומה. לרוב נקרא להם "השילוש הקדוש" – מקרר, כיור, וכיריים. על כן, חשוב להחליט לאן אלו ייכנסו, ואז נמשיך לעבוד על העיצוב סביבם. מדובר לרוב במכשירים יחסית גדולים בהיקפם ולכן חשוב למקם אותם קודם. בנוסף, אלמנט פרקטי שיכול להועיל הוא קרבה פיזית בין שלושת האלמנטים הללו.

 

קהל יעד

לבסוף, חשבו על בני הבית. אמנם כולם משתמשים במטבח, אך אולי יש כאלו שיותר וכאלו שפחות?. לדוגמא, במשפחה אשר חלק מחבריה הם נמוכי קומה, אולי כדאי לשקול בניית ארונות שאינם בהכרח מגיעים עד התקרה. אלמנט זה יכול להיות גם נוח, וגם בטוח לשימוש. בנוסף, במידה ובבית ישנם אנשים בגיל העמידה, מומלץ לקחת בחשבון את יכולת הגישה שלהם למשאבי המטבח.

 

לסיכום

במידה ואנו באים לעצב מטבח חדש, או לחדש את המטבח הקיים, חשוב לזכור כי למרות שלאלמנט העיצובי יש חשיבות גדולה, כך גם לאלמנט הפרקטי. המטבח הוא קודם כל המקום בו אנו מכינים אוכל אך גם מקום בו השימוש בכלים שונים יכול להיות מסוכן, לכן נבקש קודם לעצבו כך שישרת את מטרותינו אך גם יהיה בטוח לשימוש ע"י בני הבית.

 

צימר

אולי יעניין אותך גם