איזה ציוד אתם באמת צריכים במטבח ועל מה אפשר לוותר

כולנו מכירים את התופעה – אנחנו רואים ציוד מטבח שנראה יפה או מגניב בחנות, רוכשים אותו, ולעולם לא משתמשים שוב.

שמה הכללי של התופעה הוא אגרנות – לאגור דברים ללא סוף.

במטבח אגרנות היא תופעה לא טובה, זאת משום שהיא יכולה להקשות על פעולת הבישול, פעולה בסיסי שנחוצה לחיי היום יום של כולם.

לכן הכנו לכם רשימה של הציוד שבאמת צריך במטבח.

 

סיר ומחבת איכותיים

חשוב להחזיק במטבח סיר אחד ומחבת אחת שיהיו איכותיים – שתבשלו בהם והאוכל לא יידבק לתחתית, שהתחתית לא תתפורר, ושהאוכל יהיה מוכן גם מבפנים ואחיד בכל חלקיו. אומנם סירים ומחבתות איכותיים יכולים להיות יקרים, אך שווה להשקיע בסט איכותי. קניית מחבת או סיר שאינם איכותיים תוביל לשחיקה מהירה של המוצר שיוביל להחלפתו. לכן השקעה בסט שכזה משתלמת לטווח הארוך.

 

סכין

מי שרכש לעצמו סט סכינים טוב, לעולם לא יוכל לחזור חזרה לסכינים שאינם איכותיים. סכין טוב משנה את כל הליך הכנת האוכל. ראשית, ההליך נהיה מהיר יותר בעזרת סכין חד. שנית, האוכל נחתך בצורה יפה יותר ונעימה יותר למראה, כך שהאוכל שאוכלים גם יותר כיף לאכילה. שלישית, סכין איכותי לא צריך להחליף, הוא יכול להישאר איתך שנים ארוכות.

 

כלי איחסון

חשוב להחזיק קופסאות בהם תוכלו לסדר את האוכל שלכם. כך, המטבח יהיה נעים יותר לשהייה. בנוסף, לא תקנו קניה כפולה כי לא מצאתם את העדשים שהיו מאחורי חבילת האורז. באמצעות קופסאות, תדעו איפה נמצא כל דבר בדיוק. חשוב להחזיק גם מלחיה ופלפליה, שיאחסנו את התבלינים החשובים ביותר במטבח.

 

כלי הגשה

החזיקו סט כלים אחד בדירה בו יש סכינים, מזלגות, כפות, כפיות, צלחות, קערות, כוסות, ספלים, וכוסות יין. חשוב שלצידם יהיה קערות ותבניות בהם תוכלו להגיש את האוכל. מומלץ ואף רצוי שיהיו מחזיקים חמים (העיגול ששמים מתחת לאוכל חם) כדי לא להרוס את רהיטי המטבח שלכם.

 

כלי עזר

אל תמעיט בערכם של כלי העזר! בלעדיהם לא תוכלו להכין אפילו את המאכלים הבסיסיים ביותר. בכל בית צריך להחזיק: מסננת, תרווד, מועך תפוחי אדמה לפירה, כותש שום, פותחן רגיל, פותחן יין קולפן ופומפייה. אם תתקעו בלי אחד ממוצרים אלו תתאכזבו קשות, התארגנו עליהם לפני שתתבאסו.

 

מה לא צריך להחזיק במטבח?

לא צריך להחזיק כלי מטבח שאתם לא משתמשים בהם! הרבה פעמים אנו מקבלים מתנות בסופר, בחגים, או מסירה מחברים שאנחנו פשוט לא משתמשים בהם. אין סיבה להחזיק אותם בשביל שאם "יום אחד אני ארצה", ככל הנראה אם לא השתמשתם עד עכשיו לא תשתמשו.

חשוב לעשות סדר פעם בחצי שנה במטבח ולזרוק את כל המוצרים, אבל גם למסור את הכלים שלא בשימוש.

 

כלי מטבח

אולי יעניין אותך גם

עגבניות וסכין
ציוד למטבח
באיזה ציוד למטבח שווה להשקיע

אין דבר שיותר מבאס מלהיכנס למטבח, להתחיל לבשל, ולגלות שחסר לך ציוד לבישול. סיטואציה מבאסת נוספת היא לחפש מתכון באינטרנט, לראות מתכון שנראה מפתה, ולוותר

קרא עוד »