באיזה ציוד למטבח שווה להשקיע

אין דבר שיותר מבאס מלהיכנס למטבח, להתחיל לבשל, ולגלות שחסר לך ציוד לבישול.

סיטואציה מבאסת נוספת היא לחפש מתכון באינטרנט, לראות מתכון שנראה מפתה, ולוותר עליו בגלל חוסר בציוד בישול מתאים.

בדיוק בגלל זה ישנו ציוד מטבח שנחשב בגדר ציוד חובה ומשדרג את חווית המטבח פלאים.

וכעת נפרט לכם על מספר כלי מטבח בגדר חובה.

 

מיקסר או מיקסר ידני

חובבי אפיה יודעים – מיקסר משדרג את חווית ההכנה פלאים. מיקסר אומנם לא מוצר שיש בכל בית, אבל אם אתם אופים הרבה, זה בהחלט מוצר ששווה להשקיע בו. הוא יחסוך לכם לישת בצק מייגעת, או הקצפת קצפת או ביצים שלוקחת זמן רב. אם אתם לא רוצים להשקיע במיקסר משוכלל, תוכלו לקנות מיקסר ידני שיעשה את העבודה כמו שצריך, מבלי לתפוס מקום רב במטבח.

 

מחבתות וסירים

לכולם יש בבית מחבתות בסירים, אבל לא כולם יודעים שזה פריט ששווה מאד להשקיע בו ולא לחסוך. מחבץ וסיר טובים מקלים מאד על הבישול. ראשית, המאכל לא נדבק לתחתית הסיר או המחבת. שנית, כלל האוכל מתבשל באופן אחיד כי המחבת והסיר מתחממים באופן אחיד. שלישית, הרבה יותר קל לנקות ולשטוף מחבת וסיר איכותיים, ונחסך זמן רב מהניקיון שמתרחש בסוף הבישול.

יש לשים לב שבמחבתות וסירים איכותיים חשוב לשמור על ציפוי הפלון. אן לערבב עם כף או מזלג אלא להשתמש במרית או תרווד או כף עץ, אשר לא ישרטו את הציפוי ויהרסו את הכלי.

 

ציוד נלווה

יש ציוד שאינו גדול, אך עושה את ההבדל בעת פעולת הבישול. אלו כל החפצים הקטנים שאנו משתמשים בהם מבלי לשים לב כמו קולפן, מועך פירה או כותש שום. קל מאד להתפתות ולקנות מוצרים זולים, אך גם במוצרים אלו כדאי להשקיע.

ראשית, מוצרים נלווים איכותיים יחסכו לכם המון זמן, אם הקולפן שלכם הוא טוב, קילוף הירקות ייקח כמה שניות. בנוסף, כמו בסירים ומחבתות, קל מאד לנקות אותם. ישנם כותשי שום כיום שלנקות אותם לוקח כמה שניות בניגוד לכותשי השום בעבר, שניקיון שלהם היה פרוצדורה שאינה נגמרת.

 

מוט בלנדר

כלי המטבח המושלם לחורף הקר! מוט הבלנדר טוחן את כלל הדברים שנמצאים בסיר. הדבר עוזר בהכנת מרקים מהבילים או תבשילים בעלי ארומה מושלמת. מוט הבלנדר הוא מוצר ששווה מאד להשקיע בו. ברגע שתתחילו להשתמש בו, תתמכרו להכנת מרקים ותבשילים.

 

סכיני חיתוך

סכין טוב עושה את ההבדל בבישול. לחתוך ירקות אם סכין שאינו טוב, הופך את פעולת החיתוך לקשה מאד, והופך את הירקות שנחתכו לבעלי נראות פחות מעוררת תיאבון. השקעה בסכין טוב הינה השקעה לטווח האורך, זאת משום שאם משחיזים אותו מפעם לפעם, הוא יכול להישאר בחזקתך לתקופה ארוכה מאד.

 

זוג מכין לאכול

אולי יעניין אותך גם